B2B / B2C dlaczego muszą mieć nowe oblicze i co robi twój SEO

b2b marketingDla marketingowców w Polsce znaczenie tych dwóch określeń B2B i B2C wciąż stanowi osobny zasób wartości marketingowych. Ciągle uważają, że rządzą się one innymi zasadami marketingu i że wymagają innych narzędzi. I dopóki tak będzie to biznes między biznesem w Polsce będzie stał na coraz to niższym poziomie ekonomicznym. 

Niestety znajduję w sieci coraz to nowsze artykuły o doskonałości i konieczności działania marketingu 4p i znowu konkluzja o nierozumieniu przez polskich marketingowców (oczywiście nie tylko polskich, ale trudno żebym pisała o np albańskich czy marokańskich) o co chodzi dziś w doskonałym marketingu – wydaje się uzasadniona. Marketing 4p jest martwy.

B2B czyli biznes do biznesu (business-to-business) oraz B2C biznes do konsumenta (business-to-consumer) w swych głównych dyrektywach nie może się różnić niczym. Potęgi światowych ośrodków marketingowcyh, wielkie firmy, potężne sprzedażowo firmy od ponad 2 lat wiedzą i stosują nowy model B2B. Twierdzenie, że za słowem „biznes” znajduje się materia, która nie może być porównana do człowieka (konsumenta) jest tak prawdziwe jak to, że ziemia jest płaska.

Poniższa grafika przedstawia jakimi narzędziami posługuje się dziś światowy B2B w obszarze content marketingu. Porównaj działania twojego działu marketingu z tymi przedstawionymi poniżej i zastanów się w jaki sposób budujesz swój content marketing chcąc zwiększyć sprzedaż. Zobacz również jak płynna stała się granica pomiędzy content marketingiem, a inbound marketingiem. Zapytaj się tego, kto jest odpowiedzialny u ciebie w firmie za marketing czy w ogóle wie dlaczego tak się stało. Zapytaj się swojego SEO jakie działania podjął w celu procesu zmiany z SEO na SCM – search content marketing? Jeżeli nie podjął – zwolnij go natychmiast, bo to znaczy, że on nie wie na czym polega jego zawód w dzisiejszych czasach.

B2B marketing narzędzia

Elwira Stadnik

ElwiraStadnik

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s