Strach przed pretensjami klientów

marketingWiększość, a właściwie wszystkie firmy, dla których pracuję i pracowałam, najbardziej boi się zadać swoim klientom pytania o ZŁE doświadczenia związane z ich firmą. Czyli pytanie: „Dlaczego byś nie polecił mojej firmy?” Nie zadanie tego pytania to największy błąd jaki może być popełniony na drodze do właściwego rozwoju i zwiększenia sprzedaży.

Oprócz innej rzeczy, która NIE DAJE żadnego, mogącego być zmierzonym w realnym zwiększeniu sprzedaży, efektu jest korzystanie z tak zwanych badań konsumenckich zlecanych obcym firmom. Pisałam o tym tu: Badania ankietowe/fokusowe i inne bzduryAle wracając do najlepszej, najbardziej skutecznej i najtańszej metody zwiększenia sprzedaży. Sporządź prostego w treści e-maila. Niech on brzmi tak:

„Szanowni Państwo,

Dziękując za to, że jesteście naszymi klientami, chcemy skierować całą naszą uwagę i wysiłki na polepszenie jakości naszych usług i produktów. Dlatego zwracamy się do Państwa z prośbą o odpowiedź na 2 pytania:

1. dlaczego nie poleciłbyś naszej firmy

a/

b/

c/

d/

2. dlaczego poleciłbyś naszą firmę

a/

b/

c/

d/

Serdecznie dziękujemy za Wasze odpowiedzi

Zarząd Firmy …..”

Ta treść nie może być w załączniku, lecz w treści e-maila. Dlaczego? Bo masz ułatwiać życie swoim klientom, a nie utrudniać, prawda? Chciałbyś sam mieć do czynienia z firmą, która ci utrudnia?

I wysyłasz. I czekasz na odpowiedzi. Za każdą otrzymaną odpowiedź, bez względu na jej treść – dziękujesz. Cokolwiek przyjdzie w odniesieniu do pierwszego pytania – to masz jak na talerzu wszystko to, nad czym twoja firma musi popracować. Nie podniecaj się odpowiedziami dotyczącymi drugiego pytania, ciesz się, ale nie gloryfikuj. Cały wysiłek działu marketingu w twojej firmie musi być skierowany na usunięcie tych elementów z twojej działalności, które nie są powodem do polecania ciebie.

Jeśli masz wątpliwości do tego, co powyżej, to zadaj sobie pytanie: co byś poczuł, pomyślał, gdybyś ty, od firmy z której produktu/usług korzystasz, takiego maila otrzymał? No właśnie.

Więc stop głupiemu strachowi i strzelaniu na oślep do niezadowolonych klientów.

marketing

Jeśli chcesz zdobyć więcej konkretnej wiedzy  na temat wyjścia z matni dotychczasowego marketingu, mądrego i skutecznego zarządzania marką, rozwoju twojego i twojej kadry zarządzającej, możliwości zdobycia klientów w oparciu o konkretną wiedzę pochodzącą z najlepiej funkcjonujących na świecie firm, możesz po prostu otrzymywać nowe artykuły przez:

subskrybcję via E-MAIL

lub

subskrybcję via RSS

ElwiraStadnik

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s