Jak zdobyć więcej lajków – radzi były szpieg CIA

promocja fun pageDziałanie szpiega polega m.in. na ciągłym identyfikowaniu zachowań i cech osobowościowych ludzi. Te same umiejętności i taktyka, które stosują szpiedzy mają zastosowanie w korporacjach i w… zdobywaniu tak upragnionych przez wielu „lajków”. Jest to t.zw. marketing zapętlający (lub wiążący), który używany jest w celu nakierowania i zdobycia potencjalnych lajkowiczow, czyli potencjalnych klientów na ciebie.

Marketing zapętlający (inbound marketing) w 95 przypadkach na 100 jest mylony z marketingiem zawartościowym (content marketing), i o tych dwóch rodzajach marketingu w internecie, ich celach i skutkach złego/dobrego stosowania napiszę przy innej okazji. Oraz o tym dlaczego większość marketingowców, czy dużych czy małych popełnia w internecie błąd chcąc złowić rybę nie mając przynęty.

Co do działania mającego na celu zwabienie większej ilości lajków na twój fan page, czyli po prostu wypromowania siebie – musisz działać jak typowy szpieg i, co być może nie zaskoczy nikogo, albo zaskoczy wielu – jak pracownik korporacji.

Zanim przeczytasz 10 wskazówek wypromowania siebie, zastanów się, że gdziekolwiek zalajkowałeś jakiś fan page – co ten konkretny fan page ci daje? Czy zawiera coś, co może mieć wpływ na twój konkretny rozwój, wzrost ekonomiczny, polepszenie twojej sytuacji zawodowej lub osobistej? Raczej nie.

97% fan pagów nie daje nic wartościowego swoim fanom, daje natomiast lizaki. Można te lizaki polizać wirutalnie i nacieszyć oczy ich wyglądem, fan page daje możliwość promocji właściciela tego fan page. I o to chodzi na fan pagach – aby się wypromować rozdając wirtualne lizaki. Dlatego fan page zapętlające bez kontentu przynoszącego konkretną korzyść lajkowiczom – są skazane na powolną śmierć. Tym bardziej, że wędrując po różnych fan pagach widać jak na dłoni, że przerzucają się one różnymi obrazkami, piosenkami, dowcipami (czyli owymi lizakami) wędrującymi po necie i zmieniającymi jedynie tego właściciela fan page, który je udostępnia dalej. Jeżeli zobaczyłam fotkę  małpki wciskającej pyszczek w obiektyw fotografa na jakimś fan page, to na 100% za dzień lub dwa pojawi się ona na innym fan page o zupełnie (teoretycznie) innej tematyce. A jednak.

Wracając do promocji siebie samego oto 10 wskazówek jak się wypromować działając jak szpieg lub jak pracownik korporacji:

1. bądź jak kameleon: każda twoja promocja musi przewidywać dopasowanie do decyzji jakie mogą podjąć ci, których chcesz przyciągnąć

2. ustal kto jest decydentem w środowisku, w którym się obracasz, czyli kto naprawdę rządzi

3. przeanalizuj jakie zachowanie jest nagradzane i stosuj je

4. ustal co ci wolno, a czego nie wolno i nie wychodź poza te granice, bo zostaniesz ukarany (lub… zbanowany)

5. zdobądź za wszelką cenę dojście do decydentów

6. zbuduj haczyk: haczyk polega na tym, żebyś wykreował powód, aby spotkano się z tobą pierwszy raz, aby chciano tego kontaktu i  zarazem powód do kontynuacji spotkań z tobą

7. utrzymuj kontakt w oparciu o konkretną płaszczyznę (wspólne zainteresowania, problemy, wspólny cel nienawiści, itp.)

8. więcej słuchaj (obserwuj) niż mów

9. obserwuj zachowania grupy dominującej, aby dostosować swoje zachowanie do tej grupy

10. miej oczy dookoła głowy, aby uniknąć ciosu z zaskoczenia i destabilizacji twojej pozycji oraz utraty możliwości wpływu (lajków)

 

W oparciu o właśnie wydaną książkę:
url

 

Jeśli chcesz zdobyć więcej konkretnej wiedzy  możesz po prostu otrzymywać nowe artykuły przez:

subskrybcję via E-MAIL

lub

subskrybcję via RSS

Elwira Stadnik

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s