4 marketingowe powody upadania małych i średnich firm

url-1Wiem, że czytający moje artykuły, zarówno ci nowi, jak i ci, którzy już są stałymi subskrybentami, to osoby inteligentne. Do takich jest skierowana ta strona, inteligentnych i kreatywnych. Moim celem jest przekazywanie w sposób bardzo klarowny konkretnych informacji i zainspirowanie waszej kreatywności. Resztę dedykuję waszej inteligencji i duchowi zwycięstwa.

4 główne marketingowe powody upadania małych firm podam tak jasno i konkretnie jak to jest możliwe. Oto one:

1. Małe i średnie firmy popełniają błąd myśląc w sferze swojego marketingu „globalnie”. Globalnie jest słowem należącym do korporacji i tak naprawdę nie znaczy nic. To znaczy – znaczy z punktu widzenia korporacji, ale nic nie znaczy z punktu widzenia indywidualnego odbiorcy, ponieważ on nie chce być potraktowany „globalnie”, lecz jak  najbardziej  i n d y w i d u a l n i e.  Dla małych i średnich firm powinno stać się niemalże obsesją myślenie i działanie  marketingowe w kierunku mikro-rynku, a nie makro. Skupienie się marketingowe na mikro-rynku i wypełnienie w 100% jego potrzeb, zarówno produktowych, jak i usługowych (customer service) daje szansę na bycie naprawdę najlepszym w danej branży, dziedzinie czy usłudze.

O customer service, który jest perłą w koronie każdej doskonale działającej firmy, a o którym polskie firmy zdają się nie wiedzieć, że to jest też  p ro d u k t,  napiszę przy okazji.

2. Złe używanie social-mediów. Za dużo śmieci, za mało d o s t a r c z a n i a  rzeczywistej wartości dla potencjalnych lub już istniejących klientów. Dostarczać należy wartości: intelektualne, duchowe, fizyczne. Poprzez social-media należy dostarczać dobra, a  nie dokładać do śmietnika internetowego. Dostarczajcie to, co sami chcielibyście otrzymać poprzez social-media.

3. Trwanie w epoce „masowej” mentalności. To działanie na ilość, przy średnim poziomie jakości dla masowych odbiorców. Dlaczego to nie zadziała przy małych i średnich firmach – patrz pkt.1

4. Złe połączenie marketingu od rzeczywistego obrazu oferowanego towaru. Błędem, mającym największe przełożenie na ekonomię danej firmy jest najpierw wyprodukowanie/sprowadzenie  towaru, a dopiero potem tworzenie marketingu sprzedażowego. Lub, co najtragiczniejsze w skutkach, tworzenie marketingu przekłamanego.

Clou powodzenia to pokrycie poznanych wcześniej potrzeb klientów danym produktem czy usługą i stworzenie do nich marketingu zgodnego z rzeczywistymi wartościami tego, co sprzedajecie.  Poznanie potrzeb klientów to jednakże temat na inny artykuł.

ElwiraStadnik

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s