4 powody, dla których ludzie ciebie „nie kupią”

zipper lipsNiestety wciąż egzystującym błędem większości ludzi reprezentujących jakiś biznes, firmę, pismo, e-medialny przekaźnik jest uprawianie kłamstw. Liczą oni na to, że ładnie opakowane kłamstwo przejdzie niezauważone i oni sami dalej pozostaną w otoczce piękna i wiarygodności. Najtrudniej pojąć takim osobom, że umysł ludzki jest wyposażony w detektor samo-obrony i działa on doskonale. Biorąc pod uwagę również fakt, iż konsumenci zostali już nauczeni, że internet jest pełen oszołomów, a ładne czy miłe opakowanie nie czyni wartości samej w sobie. Internet wyrobił w nas e-medialny instynkt samozachowawczy i staliśmy się już bardzo znieczuleni na wszelakie cud-piękno, które nam dostarcza.

Te 4 podstawowe błędy to:

1. rozpoczęcie relacji od kłamstwa

2. składanie fałszywych obietnic

3. poleganie na opiniach (de facto często na plotkach), a nie na faktach

4. koncentracja na szybkim osiągnięciu celu, a nie na zbudowaniu trwalej relacji

Myślisz sobie tak: „Co za idiotyzm, myślał/ła że może mnie okłamywać? A won mi z mojego ekranu!”. Więc wiedz, że dokładnie tak samo jest odbierane twoje kłamstwo przez tego, którego e-medialnie (i nie tylko e-medialnie) okłamujesz. Bo dlaczego miałoby nie być tak odbierane? Bo wciąż myślisz, że masz do czynienia z e-medialnymi idiotami, naiwnymi barankami, którzy nie widzą co się dzieje dookoła z zanikającą uczciwością? Jeżeli tak myślisz, to cokolwiek sprzedajesz – sprzedasz tylko 1 raz. Opinia jednego oszukanego przez ciebie z prędkością przesyłu internetowego obiegnie wszystkich znajomych tego, którego oszukałeś. Zadowolony klient, obserwator twojego fun page, czytelnik twojej e-medialnej gazety przysporzy ci 3 kolejnych. Oszukany rozpowie 20 kolejnym o tym, co zrobiłeś. Internet to potęga ….

Wszyscy, którzy cokolwiek sprzedają, czy to produkt, czy usługę, czy siebie samego jako osobistość medialną powinni już zrozumieć, że dziś wygrają tylko w jednym przypadku: jeżeli zachowają uczciwość i autentyczność. Dlaczego? Ponieważ uczciwość i autentyczność stała się najbardziej deficytowym towarem w zalewających nas wszelakich e-medialnych dobrach i dlatego jest najbardziej poszukiwana i ceniona.

Na szkoleniach zawsze powtarzam adeptom sprzedawania czegokolwiek, że aby stać się mistrzem sprzedaży, należy stosować jedną, najważniejszą zasadę: cokolwiek sprzedajesz obcemu tobie człowiekowi, sprzedawaj to tak, jakby to był twój najlepszy, najbardziej cenny przyjaciel. To jedyna metoda, aby rzeczywiście zyskać. Dlaczego? Bo ludzie, których  w dzisiejszych czasach stać na jakąś inwestycję, czy to w produkt, który oferujesz, czy w ciebie  samego – nie są głupi.

podpis2

Reklamy

One thought on “4 powody, dla których ludzie ciebie „nie kupią”

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s