Kobieta na zakupach, odc. 1

Shopping_GirlsKobieta na zakupach…. Temat rzeka. Jednakże, aby przybliżyć tym wszystkim, którzy zajmują się tworzeniem reklam, tutaj spojrzenie z punktu widzenia … mózgu. Neuronów, a nie artystycznej ekspresji.

Oczywiście nie można wsadzić do „jednego worka” wszystkich kobiet przy tworzeniu reklamy. W zależności od produktu, który chce się reklamować, czyli faktu, iż już sam produkt wyznacza nam jego odbiorczynie, reklama podlega pewnym zasadom. Jeżeli tych neurologicznych zasad się nie przestrzega, to szybkie trafienie do umysłu kobiet będzie niemożliwe, a czasem wręcz przyniesie odwrotny skutek od zamierzonego.

Zajmijmy się najszerszym liczebnie gronem kobiet, a mianowicie kobiety-matki.

W związku z tym, że naczelną siłą kształtującą korę przed-mózgową kobiet na przełomie ostatnich 100 tysięcy lat, oczywiście oprócz posiadania potomstwa, była nieustająca uwaga i wysiłek do stworzenia takich warunków życia potomstwu, w którym będzie ono bezpieczne. Dodam, że empatia (współodczuwanie emocji innych), tak charakterystyczna przede wszystkim dla kobiet, wzięła się właśnie z nieustannego przebywania kobiet w grupie. Przebywając wśród innych kobiet, starszych i mniej sprawnych oraz otaczania opieką dzieci w danej grupie, kobiety zmuszone były niejako do wyprzedzania wszystkimi zmysłami otaczającego je środowiska przyrodniczego i wyodrębnienia wszystkiego z zewnątrz, co mogłoby zagrozić bezpieczeństwu grupy, w której przebywały one i ich dzieci. Opiekowanie, przygotowywanie posiłków, utrzymywanie czystości, dbanie o chore kobiety w grupie, itp. Stąd też właśnie, ukształtowała się, poprzez konieczność adaptacji do konkretnych warunków życia, wielozadaniowość u kobiet, a której brak u mężczyzn. Mężczyźni przez większość czasu byli nieobecni polując, u nich użycie wszystkich zmysłów było ukierunkowane na jednym zadaniu: zabiciu zwierzęcia, które mogło stanowić albo wiele posiłków i źródło ciepła albo zagrożenie dla życia mężczyzny, który na nie polował. Czyli zajęci byli zdobywaniem pożywienia, skór, opału. Czyli byli w … pracy. O tym, jak funkcjonują kobiece zmysły pisałam tutaj.

Bezpieczeństwo dla potomstwa, ułatwienie opieki nad rodziną, usprawnienie tej opieki oraz umożliwienie podtrzymania kontaktu z innymi – to główne elementy, które należy unaocznić przy tworzeniu reklamy dla kobiet matek. Zwróćcie uwagę, że kobieta wciąż jest matką, nawet jeżeli już posiada wnuki.

No i oczywiście, nigdy, ale to nigdy, nie zapominajcie o  potędze 3 zdań.

podpis2

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s