Korzyści, czyli 3 zdania.

ObrazekJednym z największych błędów agencji reklamowych przy tworzeniu reklam jest pokazywanie CO zawiera w sobie produkt reklamowany. Z czego jest zrobiony, jaki ma skład, jakie podzespoły, ile ileś czegoś zawiera się w czymś. Następnym błędem jest pokazywanie co człowiekowi robi życie bez tego produktu. Kolejnym błędem jest jak się czuje człowiek, który nie używa danego produktu.

Posłużę się tu przykładem, dajmy na to, kropel do nosa, choć właściwie każdy inny też podchodzi pod taką przykładową, źle skonstruowaną reklamę. A więc 3/4 spotu pokazuje nam co się dzieje gdy człowiek ma katar: jak się dusi, jak mu się źle rozmawia, jaki ma czerwony nos, ile chusteczek zużywa, pulsującą od bólu głowę itp, itd. Oczywiście nikt z nas nie wie z czym się wiąże „posiadanie” kataru, więc autorzy takiego spotu pragną nam to pokazać i wbić do głowy używając do tego około 3/4 czasu trwania spotu. Potem następuje pokazanie ulgi po zażyciu owych kropel. I potem info o szkodliwości nieczytania ulotki producenta.

Skuteczna reklama, czyli skuteczne dotarcie do mózgu potencjalnego klienta powinno zawierać się w odpowiedzi na podświadome, ale zawsze obecne pytanie w umyśle człowieka: jaką korzyść będę miał kupując dany produkt? Jak mi to poprawi samopoczucie, życie, podniesie walory mojego ciała, umysłu, status społeczny.

Jeżeli w 3 zdaniach, krótkich i konkretnych nie potrafisz zaprezentować korzyści jakie daje produkt przez ciebie reklamowany – to tworzenie reklam nie jest tym, do czego się nadajesz.

3 zdania. Dla ułatwienia zrozumienia dlaczego to tak działa dodam, że nie bez powodu 1 tweet może zawierać łącznie zaledwie 140 znaków. 140 znaków, które mają sprawić, aby ktoś chciał podążać za tobą. Dobre ćwiczenie. Doskonałe.

Tak więc wszyscy ci, którzy szykują się do zaprezentowania światu swoich produktów czy usług, trenujcie sprowadzenie „opowieści” o swoim produkcie do 3 zdań, w których zawierać się będzie sedno korzyści, jakie osiągnie człowiek kiedy posiądzie wasz produkt.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s