Solidarność jajników nie istnieje i dlatego jest Moda.

neuromarketingTeza o solidarności jajników, czyli solidarności kobiet w obrębie swojej płci jest tezą nieprawdziwą. Nie ma czegoś takiego. Dlaczego? Dlatego, że brak solidarności jajników jest bazą do możliwości posiadania potomstwa. Dlatego, że ewolucja kory przedczołowej uniemożliwia w swej obecnej strukturze stanięcie po stronie osobniczki, która potencjalnie może odebrać dostęp do nosiciela plemników.

I dlatego, nazwijmy ją, statystyczna kobieta, będzie zawsze próbowała wykluczyć tą inną, spotkaną na swej życiowej drodze, tak zwaną silną kobietę. Ponieważ ta silna, czyli silniejsza od statystycznej, stanowi potencjalne zagrożenie na drodze do zdobycia owych „dostawców” plemników, czyli może uniemożliwić tej „statystycznej” szansę na posiadanie potomstwa.

Pojawienie się w środowisku kobiecym „tej silnej”, tylko pozornie powoduje zyskanie przez nią aprobaty czy podziwu, natomiast prawdziwa (choć ukrywana) reakcja reszty kobiet skupia się na jej wykluczeniu, poprzez deprecjację jej męskich cech osobowościowych, negatywne porównania z prawdziwą kobietą, ostracyzm, czy też werbalną dewaluację sposobu w jaki „ta silna” postępuje, jako tego niezgodnego z kobiecością jako taką. Kobieta typu „Alfa”, posiadająca władzę czy pełniąca wysokie stanowisko, od którego zależy los innych kobiet, pełni rolę królowej. Kobiety pozostające pod jej władzą są pewnego rodzaju dworkami królowej, wykonującymi jej polecenia w niemej akceptacji z powodu strachu. Ponieważ kobieta, z racji swej psychiki, łatwiej poddaje się wszelkiej psychicznej przemocy, gdyż jej mózg, ukształtowany na przełomie ostatnich 100 tysięcy lat, będzie odrzucał tendencje do buntu wobec sytuacji konfliktowych czy stanowiących zagrożenie dla jej bezpieczeństwa, a co za tym idzie, dla bezpieczeństwa jej dzieci. Jest to reakcja kobiety o tyle naturalna (lub jak to woli ewolucyjna), ponieważ tak została ukształtowana kora przedczołowa kobiety w wyniku ewolucji podziału ról pomiędzy mężczyznami a kobietami, począwszy od czasów, kiedy człowiek przyjął pionową postawę ciała i zaczął prowadzić życie w grupie. Gdyby było inaczej, to armie składałyby się z kobiet, a nie z mężczyzn.

O ile owa „solidarność jajników” nie istnieje, to oczywiście istnieje przyjaźń między kobietami. Dotyczy ona jednak wybranych, konkretnych kobiet, z którymi inne kobiety wchodzą w silne związki przyjaźni, a nie całości jako płci.

Dlatego też, z racji możliwości zwabienia osobnika płci przeciwnej, z racji możliwości zwycięstwa nad inną nosicielką chromosomu XX i pozyskania plemników osobnika XY, cała moda, co-produkcja modowa i kosmetyczna, imperium określane przez ekonomistów na wartość około 4 miliardów dolarów, opiera się na budowie i funkcjonowaniu kory przedczołowej kobiet, która w swej istocie ewolucyjnej – wyklucza solidarność jajników.

Te dwa podstawowe elementy: zdobycie dostawcy plemników oraz zapewnienie bezpieczeństwa potomstwu (lub rodzinie) są bazą do opracowania celnej reklamy produktów skierowanych do kobiet.

Ale o tym  przy najbliższej okazji w przygotowywanym przeze mnie cyklu „Kobieta na zakupach”.

podpis2

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s