Śmierć LOGO


neurologiamedia.pngWiele firm, zwłaszcza tych nowo powstających, kierując się do jakieś firmy graficznej w celu stworzenia strony internetowej, nalega lub daje się namówić na stworzenia znaku graficznego firmy, czyli tak zwanego logo. Że to wyróżnik, indywidualność,  wyjątkowość, będzie się kojarzyć z tą wyłącznie firmą czy produktem, prestiż, itp. itd. Oczywiście należy za to zapłacić dodatkowe pieniądze. I niby nic tu nie jest kłamstwem, ale…Ile czasu trzeba, aby dany produkt zaczął być utożsamiany z konkretnym znakiem graficznym? Jak myślicie? Około 10 lat (słownie: dziesięć lat). Tyle bowiem czasu zajmuje firmie, poprzez nieustający dobry marketing, doskonałość jakości produktu, serwis towarzyszący temu produktowi lub usłudze, stałej troski o konsumenta, na doprowadzenie do zakotwiczenia produktu ze znakiem graficznym w umyśle człowieka. Jeżeli dodamy do tego wielorakość produktów podobnych (kto zgadnie ile marek telewizorów jest na świecie?), to wtedy zrozumiemy, jakie zadanie do pokonania ma logo samo w sobie. Utożsamienie znaku jest bardzo ściśle związane z brandingiem, a ten proces wymaga czegoś o wiele więcej niż tylko grafiki.

Podczas patrzenia na loga silnych, wieloletnich rynkowo marek: Apple, Harley-Davidson, McDonald, Dior, Coca-Cola, Canon, Mercedes, Nike, Red Bull, Adidas itp., w mózgu człowieka uruchamiają się te same regiony, kiedy ogląda się wizerunki związane z religią. Ile lat zajęło tym markom doprowadzenie do takiego silnego zakotwiczenia w umysłach klientów ich logo… Zdecydowanie więcej, niż wspomniane przeze mnie 10.

Nie ma nic złego w stworzeniu swojego logo, ale pamiętać należy, że o wiele lepszy efekt, zwłaszcza w przypadku nie tak potężnych firm jak w/w, to po prostu propagacja swojego nazwiska w skojarzeniu z firmą, którą prowadzicie. Po pierwsze daje to wrażenie (pozytywne), iż w pełni, osobiście przejmujecie odpowiedzialność za to, co produkujecie lub świadczycie, że twoja firma to TY, a nie nie-wiadomo-co ukryte pod nikomu nic nie mówiącą nazwą lub obrazkiem. Połączenie nazwiska z produktem/usługą i dodanie do tego logicznego obrazowo logo, daje doskonały efekt w procesie utrwalania waszej działalności. Dodatkowo, zostanie to potraktowane jako coś wyjątkowego w zalewającej nas coraz większej tandecie produktowej i etycznej biznesu. Umysł ludzki przypisuje bowiem większą wartość rzeczom, które (bez względu na to, czy racjonalnie czy nie) postrzega jako wyjątkowe.

Bądź wyjątkowy dla umysłu twojego potencjalnego klienta, a wtedy będziesz zapamiętany. Jak być wyjątkowym?

Po prostu pomyśl, co sprawia, że dla ciebie samego ktoś lub coś jest wyjątkowy? Wypisz cechy człowieka, biznesmena, który ci imponuje oraz cechy produktów/usług które są przedmiotem twoich marzeń – i wtedy będziesz wiedział, w którą stronę dążyć.

Pokażę Wam 3 przykłady prostych, logicznie związanych z przedmiotem, który prezentują logo:

*** Warsaw-Jazz-Days

Kuchnia-3D

coffee-cup

podpis2

Reklamy

2 thoughts on “Śmierć LOGO

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s