Estetyka jest magnesem dla mózgu

Zrzut ekranu 2013-01-8 o 14.04.12Ludzki mózg lubi porządek, lubi estetykę, lubi wszystko to, dzięki czemu jego właściciel może poczuć się  l e p s z y m  niż pozostali. Ale również mózg ludzki lubi wyzwania, ponieważ te wyzwania, ich realizacja doprowadzić go może do osiągnięcia statusu lepszego niż pozostali. Sztuka robienia dobrej reklamy polega między innymi na tym, aby, w zależności od targetu, który reklama ma zmobilizować do   o c h o t y   realizacji takiego wyzwania, pobudzić właśnie pragnienie. Język polski niejako automatycznie kieruje ku temu, aby słowo pragnienie usadowić w ramach seksualności, ale z punktu widzenia neuronów pragnienie jest rozumiane jako potrzeba.

Poniżej przedstawiam film reklamowy dotyczący kolekcji wiosna/lato 2012  Stefano Ricci w oparciu o elegancję  i piękno prac Jack Vettriano. Nawet dla umysłów tych osób, którym malarstwo jest obojętne, film będzie doznaniem pozytywnie estetycznym i jako taki jego zawartość zostanie zapamiętana. Oczywiście najprawdopodobniej nie cała, lecz jej poszczególne elementy. Neurony lustrzane znajdą w tym spocie elementy, z którymi będą chciały się utożsamić, bez względu na to kim jest oglądający to video posiadacz tych neuronów, kobietą, mężczyzną, osobą starszą czy młodą, bogaty, biedny, etc.

Na tym polega absorpcja potrzeby estetyki mózgu ludzkiego.
Estetyka słuchowa wzmaga doznania.
Producenci reklam – idźcie w stronę tego, co mózg, zgodnie ze swoją naturą zapamięta, a nie w stronę tego, co wam się wydaje dobre…

Produkcja: Stefano Ricci, The luxury menswear brand,
Zdjęcia: Fredi Marcarin
Dla: Kolekcja Steffano Ricci wiosna/lato 2012

podpis2

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s