Jak z marki uczynić religię, czyli coś więcej niż branding

harley-davidson-heritage-springer-3697„Don’t ride behind me, I may not your leader.  Don’t ride in front of me, I may not your guard. Just ride beside me and be my brother !!”

„Nie jedź za mną, nie jestem twoim liderem. Nie jedź przede mną, nie jestem twoim ochroniarzem. Jedź obok mnie i bądź moim bratem !!”

Około 2005-2008 Harley-Davidson przeżywał mocny zastój w sprzedaży swoich motocykli. Japończycy ze swoimi produktami mocno deptali Amerykanom po piętach, powoli odbierając fabryce w Milwaukee rynek nabywców. Reklamy produkowane dla H-D były do tamtej pory statyczne, nudne, kojarzące się z nudną klasą średnią społeczeństwa amerykańskiego, a przede wszystkim z ludźmi w średnim wieku, którzy dosiadają nudne, wolne Harley’e.

I oto, w 2007 roku doszło do zmiany na stanowisku dyrektora d/s marketingu w Harley-Davidson i objął je Mark-Hans Richer. Wynikiem tego była realizacja w 2008 roku absolutnie doskonałej, rewolucyjnej w skutkach reklamy, która dokładnie pokazuje to, czym jest Harley’e dla ich właścicieli na przełomie ponad 100 lat. I oczywiście sprzedaż natychmiast zaczęła wzrastać zyskując kolejne pokolenie nabywców.

Ta reklama została uznana za hymn, modlitwę, wręcz dekalog zasad dla wszystkich tych, którzy dosiadają maszyny z Milwaukee. Ci, którzy znają tych, którzy dosiadają Harleye, pewnie powiedzą, że to banda poje……ów,  zafiksowana i absolutnie zjednoczona tym, na czym jeżdżą. I tak właśnie jest. I właśnie dlatego ta marka jest religią, mającą swoich wyznawców na całym świecie, bez względu na kolor skóry, płeć, wiek, stan posiadania, przekonania polityczne. A to o wiele więcej niż branding…

Tytuł reklamy: „Live by it” – „Żyj tym”
Twórca: Carmichael Lynch

Harley Davidson – Live By It

We believe in going our own way no matter which way the rest of the world is going.
We believe in bucking the system that is built to smash individuals like bugs on a windshield.
Some of us believe in the man upstairs, all of us believe in sticking it to the man down here.
We believe in the sky and we don’t believe in the sun roof.
We believe in freedom.
We believe in dust, tumble weeds, buffalo, mountain ranges and riding off into the sunset.
We believe in saddle bags and we believe that cowboys had it right.
We believe in refusing to knuckle under to anyone.
We believe in wearing black because it doesn’t show any dirt or weakness.
We believe the world is going soft and we’re not going along with it.
We believe in motorcycle rallys that last a week.
We believe in roadside attractions, gas station hot dogs and finding out whats over the next hill.
We believe in rumbling engines, pistons the size of garbage cans, fuel tanks designed in 1936, freight train sized head lights, chrome and custom paint.
We believe in flames and skulls.
We believe life is what you make it and we make it one hell of a ride.
We believe the machine you sit on can tell the world exactly where you stand.
We don’t care what everyone else believes.
Amen.

podpis2

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s